Rugsėjo 27 d. 5, 6 ir 7 klasių mokiniams buvo organizuota atvira, integruota pamoka-išvyka į gamtą Miškių miške „Žmogaus ir gamtos santykis“, kuri prasidėjo Sidabravo gimnazijos
lauko klasėje.

170927 np 1

     Mokiniai buvo supažindinti su saugaus elgesio taisyklėmis, prisimintos kelių eismo taisyklės einant važiuojamąja kelio dalimi, pereinant gatvę, iškylaujant miške. Lietuvių kalbos mokytoja Jūratė Gailienė skyrė mokiniams užduotį – stebėti rudenėjančią gamtą, jos požymius, mokėti analizuoti ir parašyti rašinį apie gamtą. Anglų kalbos mokytojos Aiva Urbaitienė ir Živilė Mančiauskienė skyrė užduotį – mokėti taisyklingai angliškai įvardinti gamtoje matomus augalus, žvėris, spalvas. Matematikos mokytoja Danguolė Antanaitienė skyrė užduotį – išmatuoti kelio atstumą nuo mokyklos iki Miškių miško ir atgal. Žinant atstumą ir laiką mokiniai galės apskaičiuoti greitį, kuriuo ėjo šį atstumą. Muzikos mokytojas Eugenijus Janeliūnas priminė mokiniams apie gamtoje girdimus garsus, kuriuos skleidžia paukščiai ir žvėrys, medžiai, vėjas... Mokiniai turi atidžiai įsiklausyti ir gebėti sekančią pamoką girdėtus garsus apibūdinti. Dailės mokytoja Toma Matulevičienė skyrė mokiniams užduotį – pririnkti rudenėjančio klevo lapų ir išdžiovinti, kad sekančią pamoką galėtų ant jų piešti. Kūno kultūros ir žmogaus saugos mokytoja Vita Masėnienė priminė žygio pėsčiomis saugaus elgesio taisykles ir privalumus, akcentuodama galimybę pabūti gamtoje, patirti fizinio aktyvumo džiaugsmą iškylaujant pėsčiomis.

170927 np 2
170927 np 3

     Eidami į Miškių mišką mokiniai laikėsi saugaus elgesio ir kelių eismo taisyklių, pakelėse rinko šiukšles, grožėjosi rudenėjančia gamta, šaltalankio uogomis, krykštaujančiais paukščiais dangaus platybėse. Prieš įeinant į mišką 5 klasės mokinys Nojus Briedelis pamatė driežiuką ir parodė mokiniams bei mokytojams. Visi džiaugėmės įdomiu radiniu. Įėję į mišką mokiniai prisiminė saugaus elgesio taisykles iškylaujant miške ir kaip jame nepasiklysti, kaip orientuotis pagal medžius, saulę ar kompasą... Taip pat mokiniai mokėsi stebėti ir atpažinti miško tipą, medžius, valgomus grybus nuo nuodingų.

170927 np 4 170927 np 6

     Sekanti užduotis mokiniams buvo – rasti laišką ir dovanas, kurias paliko miško gyventojai. Kad tai mokiniai rastų, jie turėjo išklausyti legendą, nusakančią, kur ieškoti laiško ir kankorėžių. 6 kl. mokinė Justina Vaiciekauskaitė rado laišką ir du didelius kankorėžius. Anglų kalbos mokytoja Aiva Urbaitienė mokinei įteikė dovanėlę už sumanumą. Laišką visiems gražiai perskaitė 6 klasės mokinė Gerda Žilinskaitė.

170927 np 5

     Su anglų kalbos mokytojomis mokiniai anglų kalba turėjo pasakyti augalų pavadinimus, spalvas, skaičius... Paskui mokiniai klasių komandomis minė mįsles apie gamtą, gyvūnus... Nugalėjo 5 klasės mokiniai, kurie įminė net 17 mįslių, antri – 7 kl. mokiniai, o treti – 6 klasės mokiniai. Mokiniai,  vaikščiodami mišku, grožėjosi rudenėjančia gamta, augalais, kvėpavo tyru oru, rinko grybus... Daugiausia mokiniai rado baravykų ir raudonikių.

170927 np 7

     Išėję iš miško visi sustojome ratu ir mesdami kamuolį draugui dėkojome vienas kitam už draugystę, medžiams – už švarų ir tyrą orą, gamtai – už gėrybes, mokytojoms – už suorganizuotą išvyką, žinias ir paskolintus guminius batus, už galimybę būti fiziškai aktyviais, nes net nepastebėję įveikėme 4 km 960 m, sudegindami 153 kcal. Smagūs ir žvalūs mokiniai džiaugėsi ne tik miško gėrybėmis, tarpusavio bendravimu, saulėtu rudens oru, sutiktu driežiuku, geniu, zuikučiu, bet ir prasminga veikla gamtoje.

     Mokinių nuomonė dėl žmogaus ir gamtos santykių svarbos išliko vieninga: gamta suteikia žmonėms galimybę gyventi sveikai, naudotis jos turtais, užsiimti ūkine veikla, grožėtis ja, taip turtinant
savo dvasinį pasaulį. Gamtoje žmogus gali emociškai nusiraminti, apmąstyti savo gyvenimą ir nusiteikti pozityviai naujiems iššūkiams. O svarbiausia, gamta – gyvybės šaltinis!

Kūno kultūros mokytoja Vita Masėnienė